رسانه ی اصفهان در انتظار تصمیمات استانداری است
به گزارش پایگاه خبری سیمین ، در این نشست خبری به وضوح شاهد سایه سنگین جنگ بر سر رسانه ی اصفهان بودیم .
سالن جلسه با حضور حداکثری خبرنگاران ، حال و هوای خاصی داشت و معاونین استاندار و برخی مدیران کل نیز در جلسه حضور داشتند .
جلسه بدون وقفه و وقت کشی آغاز شد و بنای جلسه و نشست را به سوالات و مطالبه گری خبرنگاران اختصاص دادند .
نکته ایی که پر اهمیت بود همیشه خبرنگاران حتی در جلساتی که ویژه خبرنگاران بود بیشتر به مطالبات مردمی و مشکلات جامعه می پرداختند.
اما در این نشست علاوه بر مطالبه گری اجتماعی خبرنگاران از استاندار اصفهان به موضوع صنفی خبرنگاران و مشکلات معیشتی و حرفه ای به ویژه گره های رسانه های مکتوب ، پرداخته شد و این امر بیانگر آن ضربالمثل معروف بود که انگار «کارد به استخوان» رسیده است .
اکثر خبرنگاران ، پی در پی به این موضوع پرداختند که برخی مدیران برای رفع مشکلات خبرنگاران فقط و فقط، شعار می دهند و به این علت هر روزه بیشتر از قبل ، بر مشکلات تلنبار شده خبرنگاران افزوده می شود و به این شکل، مدام ابراز گلایمندی می کردند .
برخی خبرنگاران نیز ، معترض بودند که زمان بیشتری برای گفتگو با استاندار اصفهان نیاز دارند و این نشست کافی نیست و باید زمان بیشتری اختصاص داده شود تا به همه سوالات خبرنگاران پاسخ داده شود .
فریاد بی صدای خبرنگاران در طول روزهای سخت در این نشست تبدیل به بغض های شکننده ای تبدیل شده بود که به یکباره ترکید.
شاید احساس کردند استاندار اصفهان به حتم به صدایشان گوش می دهد یا اینکه از بس دیگر مدیران طی این سالها قول داده بودند و عمل نکرده بودند خبرنگاران در این نشست تیر خلاص را رها کردند و آزادانه و شاید آهنگ آخرین فریاد را نواختند که باز هم بعد از این جلسه خبرنگاران فراموش می شوند و اما دیگر و شاید اگر دیر شود حتی رمقی هم برای فریاد نیست و رسانه ی اصفهان ، آرام آرام جان می دهد.
اما سوالی که مطرح است چرا رسانه ی استان اصفهان با دارا بودن چنین پتانسیل های اقتصادی و اجتماعی عظیم استانی ، چنین به خط پایان نزدیک شده است ؟
اصفهان بدون بازوی کمکی رسانه این رکن چهارم دموکراسی ،نمی تواند پله های ترقی به سوی قله را طی کند و اما این نقص را باید در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان جویا شد که این همه فریاد بی صدا خبرنگاران ، چگونه به بغض های شکننده تبدیل شده است و انگار، این اداره در خواب نیم روزی بوده است .
عالی ترین مقام دولتی استان اصفهان ، در برابر هر فریادی ، نه سکوت کرد و نه موضع گرفت بلکه مدام تکرار کرد راهکار بدهید تا عملی کنیم و باید مشکلات خبرنگاران رفع شد .
استاندار اصفهان ، از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تقویت صندوق قرضالحسنه خبرنگاران استان ، گفت و تاکید کرد : این مبلغ بهعنوان پشتوانه مالی در صندوق باقی میماند تا امکان پرداخت تسهیلات حمایتی به فعالان رسانهای فراهم شود.
مهدی جمالی نژاد ، افزود : هدف از این اقدام ایجاد یک منبع پایدار برای حمایت از خبرنگاران و کمک به حل بخشی از مشکلات معیشتی آنان است.
وی در پی اعتراض خبرنگاران که خطاب به استاندار مدام تکرار می کردند «که همیشه به ما قول داده می شود اما بعد از جلسه فراموش می شویم »در همان جلسه با تعیین ضربالاجل یک هفتهای برای تشکیل کمیته مشترک پیگیری مطالبات خبرنگاران دستور داد .
استاندار اصفهان ، گفت : نمایندگان صنفی رسانهها و مدیران مرتبط باید در این مدت بستهای عملیاتی برای رسیدگی به مسائل مهمی مانند مسکن، بیمه، درمان و رفاه خبرنگاران تدوین کنند تا در جلسات بعدی استانداری درباره اجرای آن تصمیمگیری شود.
و اما پیام دیگر این نشست این بود که رسانه های موثر کشور فقط رسانه های دولتی نیستند بلکه اکثر مخاطبین رسانه و جامعه هدف را رسانه های غیر دولتی ، تامین می کنند که متاسفانه و اصولاً به این شکل رها می شوند.
به قلم ، زهرا جلوداریان